Sogneeftermiddag i Skibbild forsamlingshus

En gang om måneden er der sogneeftermiddag i Skibbild forsamlingshus. Arrangementet begynder 14.30 og alle er velkomne

12.10.23: Lissy Sørensen, Struer, fortæller om sin far, Henning Andersen, der under besættelsen var medlem af den kendte modstandsgruppe, Hvidstengruppen. Selv om Lissy Sørensen kun var et barn på 3 år, dengang da tyske soldater en martsmorgen kom og hentede hendes far, kan hun tydeligt huske dette.

09.11.23: Torsten Østerby og Lisbeth Staunstrup, som har været ansat ved Nøvlingskov Efterskole, siden den startede i midten af 1980’erne, er værter ved denne sogneeftermiddag, hvor Lisbeth vil fortælle om sin opvækst og skolegangen gennem livet og trække tråde til 2023. Torsten vil stå for afdelingen med sange fra Højskolesangbogen.

14.12.23: Julehygge i forsamlingshuset. Luciaoptog v/elever fra Nøvling Efterskole. Indlæg ved bl.a. provst Carsten Hoffmann. I eftermiddagens løb synges vore kendte julesange/salmer, kaffe + småkager, juleslik og afsluttende med smørrebrød og øl/sodavand.

11.01.24: Sogne- og beredskabspræst på Mors, Peter Albek Noer, kommer og fortæller om hans og konens private salmebogssamling på 1500 salmebøger. Ved dette foredrag har Peter Noer en række smukke salmebøger med fra samlingen. Foredraget krydres med anekdoter og der synges i fællesskab nogle vers fra en række kendte salmer.

08.02.24: Kirkesanger ved Ørnhøj Kirke, Hans Jørgen Mikkelsen, kommer og fortæller ud fra følgende overskrifter: ”Fra plovfuren til den lukkede” og ”Skæbner, som jeg har mødt i mit arbejdsliv…”. Hans Jørgen Mikkelsens startede i landbruget: Er uddannet landmand, haft ophold på landbrugsskoler, arbejdet ved landboforeninger, men uddannede sig senere som socialpædagog og kom til at arbejde på en psykiatrisk afdeling.

07.03.24: Sognemedhjælper i Lemvig Kirke og tidligere sekretær ved Nøvlingskov Efterskole, Kirsten Vindum, kommer og holder foredrag om vor kendte digterpræst Johannes Møllehave under overskriften: ”Hellere skør end kedelig… mine tanker om Johannes Møllehave”.  De tre vigtige ting i foredraget vil være: kristendommen, humoren og mødet mellem mennesker.

Kommende foredrag