Sogneeftermiddag i Skibbild forsamlingshus

En gang om måneden er der sogneeftermiddag i Skibbild forsamlingshus. Arrangementet begynder 14.30 og alle er velkomne

24.10.24: Majbrith Holdgaard, Nøvling, har i 20 år arbejdet som lærer, bl.a. som lærer på Nøvlingskov Efterskole og vil holde foredraget: Hvordan hjælper vi hinanden, når livet synger på sidste vers? Majbrith arbejder nu som bedemand og vil i eftermiddagens løb bl.a. gennemgå materialet ”Min sidste vilje”.

21.11.24: En musikalsk eftermiddag med ægteparret, Helle og Dynes Skovkjær, Bjerring v/Viborg. De kommer og underholder med deres forestilling ”Matador i ord og toner”. Duoen kalder sig ”Toner af guld” og guider publikum på en musikalsk tidsrejse fra 1929 – 1947 – den periode, som Matador foregår i.

12.12.24: Julehygge i forsamlingshuset. Indlæg ved bl.a. sognepræst Christoffer Olesen. I eftermiddagens løb synges vores kendte julesange/salmer, kaffe + småkager, juleslik og afsluttende med smørrebrød og øl/sodavand.

23.01.25:  Sogne- og fængselspræst, Inger Marie Mortensen, Brande, kommer og fortæller samt viser billeder fra sine vandreture både i lokalområdet og i Sydeuropa. I Sydeuropa har hun vandret i Spanien, Portugal, Frankrig ad de europæiske caminoer. Målet herhjemme har været at se hele Danmark ”på gåben”.

20.02.25: Kåre Egholm Pedersen skiftede i 2023 jobbet som sognepræst i Vejlby Pastorat ud med at blive flyverprovst i Viborg Stift og sognepræst i Viborg Domkirke. Kåre E. Pedersen har kaldt sit foredrag ”Med Gud i krig”.  I foredraget vil Kåre E. Pedersen tilbagevise den påstand, at religion er årsag til alle krige.

20.03.25: Henning Rahbæk Ahler, Herning, tager i sit foredrag udgangspunkt i sin bog ”Spor i heden”. Historien i bogen foregår i et område fra Ådum ved Tarm via Grindsted og Kibæk til Snejbjerg. Hovedpersonen, Karen Christensdatter, tipoldemor til Henning R. Ahler, forlod sin mand og fire hjemmeboende børn i 1843 for at skabe sit eget liv.

Kommende foredrag